Usługa schronienia dla osób bezdomnych, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Stara Kamienica
Stara Kamienica, dnia 08.12.2022 r.
ZAPYTANIE OFERTOWE
(niniejsze zapytanie ma formę rozeznania rynku i nie stanowi zapytania ofertowego
w rozumieniu przepisów ustawy PZP)
Rodzaj zamówienia: usługa schronienia dla osób bezdomnych, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Stara Kamienica
Zwracamy się z prośbą o przedstawienie swojej oferty na poniżej opisany przedmiot zamówienia:
1. Opisany przedmiot zamówienia:
1.1 Świadczenie usług schronienia dla 1 osoby bezdomnej (1 kobieta) w postaci schroniska dla bezdomnych, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Stara Kamienica w oparciu o art. 101 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, potrzebującym pomocy (z wyjątkiem nieletnich).
1.2 Świadczenie usług schronienia dla 2 osób bezdomnych (mężczyzn ) w postaci schroniska dla bezdomnych, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Stara Kamienica w oparciu o art. 101 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, potrzebującym pomocy (z wyjątkiem nieletnich)
1.3 Świadczenie usług schronienia dla 2 osób bezdomnych (1 mężczyzna i 1 kobieta) w schronisku dla bezdomnych z usługami opiekuńczymi, których ostatnim miejscem zameldowania jest Gmina Stara Kamienica w oparciu o art. 101 ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, potrzebującym pomocy (z wyjątkiem nieletnich).
2. Każdorazowe umieszczenie osoby, o której mowa w pkt. 1 odbywać się będzie odpowiednio na podstawie skierowania wydanego przez kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Starej Kamienicy.
2.1 W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się podjęcia świadczenia usług w oparciu o dane przekazane faksem i telefonicznie lub e-mailem.
2.2 Rozliczenie usług przez Wykonawcę następować będzie co miesiąc w terminie do 20 dnia następnego miesiąca.
– zapłata za wykonanie usługi będzie regulowana miesięcznie po wykonaniu usługi w terminie 14 dni od daty doręczenia faktury do GOPS w Starej Kamienicy.
– podstawą rozliczenia będzie złożenie przez Wykonawcę faktury z załączonym imiennym wykazem osób objętych schronieniem w danym miesiącu i ilości dni udzielonego schronienia.
2.3. Termin realizacji zamówienia: od 01 stycznia 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.
3. Opis kryteriów wyboru wykonawcy:
Podstawowym kryterium oceny oferty będzie cena oraz dogodne umiejscowienie schroniska (odległość od siedziby zamawiającego ) oraz cena.
4. Warunki realizacji zamówienia:
4.1.Podmiot składający ofertę na świadczenie usług w schronisku dla bezdomnych kobiet i mężczyzn zobowiązany jest do zapewnienia osobom bezdomnym, następującego zakresu usług:
- udzielenie tymczasowego całodobowego schronienia w schronisku dla osób bezdomnych wraz z zapewnieniem niezbędnych warunków socjalnych, w tym wyżywienia dla osób bezdomnych oraz prowadzenie pracy socjalnej mającej na celu pomoc w załatwianiu podstawowych spraw życiowych, rozwinięcie lub wzmocnienie aktywności i samodzielności osób bezdomnych, przywracanie do życia w społeczeństwie oraz usamodzielnianie tych osób.
4.2 Podmiot składający ofertę na schroniska dla bezdomnych (kobiety i mężczyzny) z usługami opiekuńczymi zobowiązany jest do zapewnienia osobom następującego zakresu usług:
- tymczasowe schronienie (jednak nie dłużej niż przez 4 miesiące) wraz z usługami opiekuńczymi oraz usługami ukierunkowanymi na wzmacnianie aktywności społecznej, w miarę możliwości wyjście z bezdomności i uzyskanie samodzielności życiowej,
- ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność, zapewnienie częściowej opieki
i pomocy w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych, ale nie wymagających usług w zakresie świadczonym przez jednostkę całodobowej opieki, zakład opiekuńczo-leczniczy lub zakład pielęgnacyjno-opiekuńczy.
4.3. Wykonawca zobowiązany będzie niezwłocznie informować Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej osoby korzystającej ze schronienia.
4.4. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jakości świadczonych usług oraz zgodności ich wykonywania z umową i wymaganiami zawartymi w niniejszym zapytaniu.
4.5. Miejscem realizacji zamówienia jest miejsce udzielenia schronienia.
5. Opis wymagań stawianych Wykonawcy:
Wymagania niezbędne:
5.1. w zapytaniu ofertowym mogą brać udział podmioty, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie pomocy osobom bezdomnym i wpisane są do rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia prowadzonego przez wojewodę. Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, stanowiące załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego;
5.2. wymagania dotyczące lokalu schroniska: Wykonawca winien posiadać warunki lokalowe do schronienia osobom tego pozbawionym, które spełniają wymagania sanitarnio - epidemiologiczne i przeciwpożarowe. W lokalu musi znajdować się WC oraz łazienka wyposażona zarówno w umywalki jak i natryski.
6. Sposób, miejsce oraz termin składania ofert:
6.1. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej, na załączonym formularzu ofertowym: pocztą, lub poczta elektroniczną gops@starakamienica.pl
6.2. Ofertę należy złożyć w terminie do dnia (godziny): 28.12.2022 r. do godziny 12.00.
6.3. Stawkę należy podać w „Formularzu Ofertowym”.
6.4 Wykonawca określi stawkę brutto za wykonanie przedmiotowego zadania.
6.5. Dopuszcza się możliwość składania ofert częściowych.
6.6. Pozostałe warunki realizacji zadania określone zostały w projekcie Umowy (załącznik nr 3)
7. Wymagane dokumenty:
7.1. Wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego lub inny właściwy dokument stanowiący o podstawie działalności podmiotu,
7.2. W przypadku fundacji i stowarzyszeń – aktualny, zgodny ze stanem faktycznym wypis z Krajowego Rejestru Sądowego.
7.3.W przypadku pozostałych podmiotów – inny dokument właściwy dla podmiotu.
7.4. Dla podmiotów działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do kościoła Katolickiego oraz do innych kościołów i związków wyznaniowych, obowiązkowym dokumentem jest kopia dekretu o mianowaniu księdza na proboszcza parafii, pełnomocnictwo lub upoważnienie zarządu głównego wydane dla osób go reprezentujących z oddziałów terenowych nieposiadających osobowości prawnych.
7.5. Inne, jeżeli wymagane np. dokumenty upoważniające daną osobę lub osoby do reprezentowania – dot. podmiotów, które w dokumencie stanowiącym o podstawie działalności nie posiadają informacji o osobach upoważnionych do reprezentowania podmiotów, oświadczenia właściwego organu, zarządu głównego lub innego organu wykonawczego, wyrażające:
– upoważnienie na składanie oferty na realizację określonego zadania publicznego,
– zgodę na zawarcie w imieniu podmiotu składającego ofertę porozumienia z GOPS w Starej Kamienicy.
– upoważnienie do dysponowania uzyskanymi funduszami i dokonywania rozliczeń w tym zakresie.
7.6.Odpis statutu.
8. Osobą upoważnioną do kontaktu z oferentami jest:
Agnieszka Jezierska, Tel. 757514652, gops@starakamienica.pl
9. Załączniki do zapytania ofertowego:
Formularz ofertowy, Oświadczenie o spełnianiu warunków umowy, Projekt umowy
Informacje przekazywane przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Starej Kamienicy, w celu związanym z procedurą zapytania ofertowego w sprawie zamówienia publicznego
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”) informuję, że:
-
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej z siedzibą w Starej Kamienicy, ul. Kamienicka 11, 58-512 Stara Kamienica za pośrednictwem, którego odbywa się komunikacja między zamawiającym
a oferentami/wykonawcami przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; -
W Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej został ustanowiony Inspektor Ochrony Danych - kontakt: iod.starakamienica@gmail.com
-
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO, w celu związanym z procedurą udzielenia zamówienia, do którego nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2021.1129 t.j)
z dnia 2021.06.24. prowadzoną w formie zapytania ofertowego, zwanego „procedurą”; -
Procedura jest prowadzona w celu zapewnienia wydatkowania środków publicznych w sposób oszczędny i z zachowaniem zasad uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów, co stanowi obowiązek Urzędu jako jednostki sektora finansów publicznych, określony w przepisach ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U.2021.305 t.j.) z dnia 2021.02.18;
-
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą upoważnieni pracownicy Ośrodka, którzy
w procedurze dokonują wszystkich czynności prowadzących do wyboru najkorzystniejszej oferty, w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji i równe traktowanie wykonawców oraz zgodnie z zasadami proporcjonalności i przejrzystości, tym samym realizując generalne zasady udzielania zamówień publicznych; -
Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w Urzędzie przez okres 2 lat od dnia zakończenia procedury oraz przez cały czas obowiązywania umowy zawartej w wyniku rozstrzygnięcia procedury;
-
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą:
- operator systemów informatycznych i usług IT działający na rzecz Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Starej Kamienicy
- operatorom pocztowym lub kurierom w zakresie obsługi korespondencji,
- bankom w zakresie realizacji płatności,
- podmiotom świadczącym usługi na rzecz Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Starej Kamienicy usługi niezbędne do wykonania zawieranej z Panią/Panem umowy,
- organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa do otrzymania Pani/Pana danych osobowych.
-
Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych wynika z dobrowolnego uczestnictwa w procedurze oraz jest warunkiem zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie niemożliwość weryfikacji spełniania warunków udziału
w procedurze i tym samym dokonania oceny ofert, a także niemożność zawarcia umowy; -
W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany;
-
Posiada Pani/Pan prawo:
− dostępu do Pani/Pana danych osobowych;
− do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku gdy uzna
Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy
RODO